divendres, 11 de juny del 2010

Qué us dona sort en els exàmens?

Teniu algun amulet que us de sort? els utilitzeu en els exàmens?
He estat llegint en diferents pàgines, els diferents amulets que els alumnes porten per a aquests exàmens finals i m'ha fet molta gràcia.

Aquí teniu uns quants:- La meva mare em va donar una samarreta que a ella li agradava molt. Un dia me la vaig posar i en un examen de matemàtiques que pensava que no ho portava ben preparat tregui un 9! Des de llavors, com la samarreta és una mica roïna, porto un botó d'aquesta i m'ha anat molt bé.
- Una altra noia explica que a ella li dóna sort una bufanda vermella que li va regalar la seva àvia ... i en aquesta selectivitat l'ha portat posada! Diu que va fer un número i fins a un professor li va preguntar que feia amb ella posada i li va dir la veritat. Al professor li va fer tanta gràcia que no li va mirar, segons ella, el boli amb la chulletes ... ja veus que sí que li dóna sort.
- Un noi compte que un dilluns, després de sortir de festa el cap de setmana, tenia un examen d'història i no havia estudiat res ... però va aprovar! Li va començar a donar-los voltes a l'assumpte i va arribar a la conclusió que va aprovar gràcies a uns mitjons a ratlles del seu germà petit que estaven en la seva motxilla. Des de llavors sempre va amb els mitjons a tots els exàmens.
- Una noia des que tenia uns 10, quan jugava a voleibol sempre besava a la pilota abans de treure i començar el partit. El que va fer és passar aquesta bona sort als exàmens i abans de començar a omplir-lo besava els folis en blanc on cal escriure les respostes. Aquest dia intentava recordar no posar-se brillantor ni pintallavis.
- Una altra persona compte que mai quan té un examen baixa de casa seva a l'ascensor, perquè pensa que si baixa caminant i fa un esforç físic algú l'hi acabaria compensant-lo.- Una dona explica que quan ella estudiava sempre feia el mateix abans dels exàmens. Va agafar un cordó i el lligava a la carpeta dient (...)"san cucufato, san cucufato, los ... yo te ato (y hacia el nudo)...y hasta q no apruebe no te los desato"(...)


La veritat que cadascú té la seva forma de tenir "bona sort" però hi ha maneres ... que són molt interessants!
Jo la veritat que intento no ser maniàtica per les coses e intentar no caure en la superstició, però no puc evitar tenir la meva "mania".

LA MEVA "MANIA"

Abans de sortir de casa miro al meu estoig haver si tinc el meu boli blau (sempre és un blau de pilot i de punta grossa). La veritat que és una tonteria perquè hi ha molts tipus de boli blaus però ... nose perquè sempre he de fer els exàmens amb aquest model de boli. No crec que pogués fer l'examen amb un boli negre ni amb un blau de tinta i punta fina ... abans d'això preguntaria a tota la classe qui em pot deixar un de blau! I una altra "mania xicoteta" és que abans que em donen l'examen sempre faig el mateix: sac meu boli blau, típex, portamines i goma.