dimecres, 24 de març del 2010

DICCIONARI PER A OCIOSOS

OLIVARES

Jo em dic LAURA OLIVARES MARTÍNEZ i vull mostrar-vos característiques dels meus cognoms. El meu pare es diu Jose Pedro Olivares Roda, del qual he rebut el meu primer cognom, i la meva mare Fina Martínez Gonzàlez, de la qual he rebut el segon. Sincerament ningú de la meva família sap d'on poden vindre, encara que he volgut centrar-me més en d'Olivares ja que és molt menys comú. El meu avi sempre m'ha dit: <<"Laura el nostre cognom ve de les oliveres perquè les nostres avantpassats sempre hi han singut">>. Nose si ho diu de broma o no però la veritat és que sempre m'ha fet molta gràcia perquè EN EL POBLE SEGUIM TENINT OLIVERES! Moltes vegades les meues cosines i jo, tenim aquesta conversació i ens resulta molt graciosa.

Llinatge càntabre amb casa solar a la Vila de Cabada, a la Vall de Trasmiera, de la província de Santander.
• Armes: En camp d'or, tres faixes de gules. Bordura jaquelada d'atzur i plata.

  • Origen
L'origen del cognom Olivares com a tal és català, encara que pot derivar d'Itàlia de les grans plantacions de Oliveres.

  • Definició d'Olivares: El cognom baixa dels propietaris de plantacions d'oliveres, a les grans plantacions d'oliveres se'ls anomena oliveres
  • Un altre Significat d'Olivares: Cognom català. De cavada, a la vall de Trasmiera. Va provar la seva noblesa en les diferents ordes militars.
  • Un altre Significat d'Olivares: Olivares, al seu torn, significa "el que ve del més enllà". Definició del llenguatge antic.

M'ha semblat interessant afegir el dibuix on es pot veure el nombre de persones (%) que tenen el cognom OLIVARES
  • Repartiment per província
A Espanya: 10 900 persones comparteixen el cognom Olivares segons les nostres estimacions
El cognom Olivares és el 420 º cognom més comú a Espanya.


Aquest mapa mostra el repartiment per província del cognom Olivares a Espanya. Per exemple, aquí veiem que més del 5% dels espanyols que es cognom Olivares viuen a Huelva i Madrid.

I aquest mapa mostra aproximadament, les persones amb aquest cognom que han viscut a cada any.


MARTINEZ OLIVARES

A Espanya: 346 persones comparteixen el cognom Martínez Olivares.
El cognom Martínez Olivares és el 40 255 ° cognom més comú a Espanya.